середа, 20 січня 2021 р.

            Урок математики у 4 класі

Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел (вивчені випадки). Ламана. Креслення ламаної.

Мета. Вдосконалювати знання про двоцифрові числа й обчислювальні дії над ними; вчити розв’язувати задачі, формувати вміння знаходити значення виразів, порівнювати числа, вправляти у вмінні креслити ламану та вимірювати її довжину; розвивати  математичну компетентність, пам’ять, мислення, пізнавальні здібності, математичне мовлення; виховувати наполегливість, дисципліну, працьовитість, колективізм, любов до рідного краю.

Обладнання. Таблиця лічби чисел в межах 100, дерево яблуні з яблучками із завданнями, корзина для збору яблук, мультимедійний супровід, картки для  індивідуальної роботи, матеріали Монтессорі, смайлики, фрукти.

Тип уроку. Застосування та корекція набутих знань, умінь і навичок.

Хід уроку

I . Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

Вчитель.  -  Продзвенів уже дзвінок.  Нас покликав на урок.                                                                                       Діти, на який урок нас покликав дзвінок? Так, на урок математики.  А чого ми очікуємо від сьогоднішнього уроку? – Набратися знань, умінь, практичних навичок. А також почути у кінці, що учні 4 класу просто --молодці. А для цього ми повинні бути на уроці уважні, розумні, організовані, кмітливі.  А я ще додам – працьовиті. Адже ми знаємо прислів’я про працю. (   Діти читають прислів’я.)

    1.Бджола мала, а й та працює.

    2. Без труда нема плода.

    3. Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.

 II. Актуалізація опорних знань                                                   

Вчитель.      -- Діти, перед вами на партах є смайлики, на яких зображено різний настрій. Він може бути веселий, і не дуже. Ваше завдання: взяти ручки і відмітити свій настрій на уроці математики. В кого він не зовсім гарний, я бажаю, щоб на протязі уроку він покращився. Ось я помітила, що в Даринки не зовсім гарний настрій. Вона поділилась зі мною, чому так . Бабуся, відправляючи онуків до школи, дала їм гроші на потреби. Сашкові дісталось 75 коп. , а Даринці – 50 коп. Чому засмутилась Даринка? (Діти міркують, порівнюють і обігрують ситуацію).

III. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель. -  На минулому уроці ми  з вами працювали над додаванням та відніманням двоцифрових чисел. У вас було завдання – обчислити вирази. Тож перевіримо правильність їх розв’язання.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. -- На сьогоднішньому уроці ми будемо продовжувати працювати над двоцифровими числами, а саме: додавати їх, віднімати, порівнювати. А також продовжимо роботу над задачами та вивченням геометричного матеріалу.

V. Робота над вивченим матеріалом.                                                                                                 Вчитель.--Яка зараз пора року?

- Cкільки осінніх місяців? Назвемо їх.

- Який зараз місяць за календарем?

- Який сьогодні день тижня?

- Яке число сьогодні за календарем?

(Учитель розповідає учням про ознаки осені.  Вказує на яблуньку на класній дошці, з якої діти будуть зривати яблучка із завданн

Загадка

Народжується з квітки.

Його всі люблять діти.

Заліза в нім багато.

Румяне і хрустке.

Що воно таке? ( Яблуко) (Учитель зриває яблучка з яблуні перед кожним завданням.).

Усний рахунок.

1.Доповни до 10 числа: 6,7, 9, 5, 4, 1.

  2.Збільш на 2 числа: 4, 7, 12, 20, 67, 88.

 3.Каліграфічна хвилинка.

( Робота з картками) Із ряду чисел виписати двоцифрові:

23, 56, 2, 6,14, 99, 62, 43, 1, 99,65, 8, 20.

Гра « Закінчи речення…»

Числа при додаванні називаються …

Числа при відніманні називаються…

Щоб число збільшити на кілька одиниць, потрібно виконати дію…

Щоб число зменшити на кілька одиниць, потрібно виконати дію…

Щоб додати двоцифрове число до двоцифрового потрібно…

4.Математичний диктант.

Учні I групи виконують математичний диктант:

записати сусідів числа 25;

записати суму чисел 37 і 3.

записати число, яке стоїть після 79.                               

Учні II групи виконують завдання на картках.

5.Робота з підручником. Обчислення виразів (ланцюжком)  С.125 , №3.

 6. Аутотренінг.

 Вчитель. - Схиліть голівки на руки, заплющіть оченята. Пошепки повторюйте за мною: « Я прийшов до школи вчитися. У мене все вийде. Треба бути уважним, треба бути спокійним. У класі у мене друзі. Вони мене люблять. Мені приємно. Я легко дихаю. Буду старанно працювати.»

7.Робота над задачами.

7.1. Розвязати задачу за малюнком. С.124. №2.

7.2. Розвязати задачу на слух.

На вулиці Шевченка проживає 43 дошкільників, а школярів на 25 більше. Скільки школярів проживає на вулиці Шевченка?

- Діти, хто такий Шевченко?

- Я пропоную вам повторити вірш Т. Г. Шевченка «Світає…» з використанням мнемо таблиці. Повторяючи вірш, ми зробимо декілька рухів для виконання фізкультхвилинки. ( Діти повторюють вірш і виконують фізхвилинку).

7.3. Розвязати задачу письмово. С.124

8. Порівняти вирази. С.124. №3.

9. Робота над геометричним матеріалом.                                        

1)  Побудувати ламану лінію за допомогою матеріалів Монтессорі на парті.

2) Побудувати ламану лінію в зошитах.

VI. Підсумок уроку.

Вчитель. - Чи справдились наші очікування від уроку?

-        Чи сподобався вам урок?

-        Давайте спробуємо знайти сюрприз від осені.

-        За осінню хмарку заховались числа з подружками- буквами.                                     Наше завдання: розмістити числа від меншого до більшого. Таким чином прочитаємо, де осінь сховала свій сюрприз.

2п 8і 14д  20с 25т 31о 40л 55о80м

VII. Оцінювання.

VIII. Домашнє завдання.

Інструктаж з виконання домашнього завдання.

Після уроку діти пригощаються осінніми дарами .














Немає коментарів:

Дописати коментар